Studentinschrijving helpt iemand met een vraag op weg

Jouw Hogeschool Leiden studentaccount

Start jij binnenkort aan een opleiding bij Hogeschool Leiden? Om gebruik te kunnen maken van de digitale voorzieningen van de hogeschool heb je binnen 2 dagen na je definitieve inschrijving in je privé mail jouw gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord van jouw Hogeschool Leiden studentaccount ontvangen

Het is belangrijk dat je het wachtwoord bij het eerste gebruik wijzigt. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • open mijn.hsleiden.nl.
  • je krijgt automatisch de melding 'wachtwoord bijwerken'.
  • voer het wachtwoord in dat je hebt ontvangen als 'huidig wachtwoord' en maak een nieuw wachtwoord aan.

Waar moet je nieuwe wachtwoord aan voldoen

Je wachtwoord bestaat uit minimaal 10 tekens. Kies een wachtwoord met minimaal één teken uit drie van de onderstaande groepen: 

  • Kleine letters 
  • Hoofdletters 
  • Cijfers 
  • Leestekens/symbolen

Je nieuwe wachtwoord mag geen delen bevatten van: 

  • Je achternaam 
  • Studentennummer 
  • Geboortedatum

Let op. Je wachtwoord mag niet beginnen met het teken #.

Toegestane tekens
! " # $ % & ' ( ) * + , - . / : ; < = > ? @ [ \ ] ^ _ ` { | } ~

Niet-toegestane tekens
Tekens die niet hierboven staan, zoals: ±, ©, § en ⅓ en diakrieten (letters met accenten en speciale letters uit andere talen), zoals: ë, Á, ñ, Ç, µ en æ

Na het wijzigen van het wachtwoord zijn alle digitale diensten van de hogeschool voor je beschikbaar. 

Problemen met inloggen

Als je niet kunt inloggen controleer dan eerst onderstaande acties:

  • Heb je een hoofdletter S gebruikt in plaats van kleine s bij je studentnummer? 
  • Heb je niet het gehele e-mailadres gebruikt? 
  • Staat er een spatie voor je naam of studentnummer? 
  • Heb je je numlock of capslock aanstaan? 
  • Bij iPhone of Mac-users/OSx – sleutelhanger behoud je oude wachtwoord. Wijzig ook hier je wachtwoord. 
  • Het kan zijn dat je oude wachtwoord staat opgeslagen in je webbrowser. Verwijder daarom je geschiedenis/cookies/caches.

Kun je na het controleren van bovenstaande acties nog steeds niet inloggen? Neem dan (via jouw mobiele telefoonnummer wat bij Studielink bekend is) contact op met de Servicedesk via +31 (0)71 5188 900. Je kunt ook bij de balie van de Servicedesk langslopen. Je vindt ons bij de F0.024. Vergeet niet je legitimatie en/of je collegekaart mee te nemen.

Je kunt onze digitale diensten overal raadplegen. Let op: Het gebruik van multifactor authenticatie (MFA) is verplicht als je inlogt op online omgevingen van de hogeschool. Hoe je MFA in kunt stellen vind je in de handleiding ( pdf, 172 KB ). Heb je problemen met inloggen? Dan helpen onze collega’s bij de Servicedesk je graag verder!