Inschrijfregeling
In de inschrijfregeling van Hogeschool Leiden staan de belangrijkste regels omtrent het (her)inschrijven, uitschrijving en het betalen van collegegeld en examengeld als student of extraneus aan Hogeschool Leiden.
- Inschrijfregeling 2020-2021: na vaststelling wordt de inschrijfregeling zo snel mogelijk beschikbaar gesteld op deze pagina
- Inschrijfregeling 2019-2020 ( pdf, 320 KB ): deze is geldig voor het studiejaar 2019-2020
- Inschrijfregeling 2018-2019 ( pdf, 307 KB ): deze is geldig voor het studiejaar 2018-2019
Addendum Inschrijfregeling 2018-2019 - halvering collegegeld ( pdf, 100 KB )
Addendum Inschrijfregeling 2018-2019 - mogelijkheden tussentijdse inschrijving ( pdf, 359 KB ) - Inschrijfregeling 2017-2018 ( pdf, 235 KB ): deze is geldig voor het studiejaar 2017-2018
- Inschrijfregeling 2016-2017 ( pdf, 205 KB ): deze is geldig voor het studiejaar 2016-2017
- Inschrijfregeling 2015-2016 ( pdf, 198 KB ): deze is geldig voor het studiejaar 2015-2016
Tussentijdse herinschrijving
Slechts in bepaalde situaties is het mogelijk om tussentijds, gedurende het studiejaar, heringeschreven te worden. Artikel 18 van de Inschrijfregeling beschrijft uitgebreid wanneer een tussentijdse herinschrijving wordt toegestaan. Meen jij na het lezen van de Inschrijfregeling dat je voor een tussentijdse herinschrijving in aanmerking komt, dan vul je het formulier 'Tussentijdse inschrijving' in. Dit formulier vraag je per mail onder vermelding van de gewenste startdatum op bij de afdeling Studentinschrijving via studentinschrijving@hsleiden.nl. Lever het formulier, samen met je motivatie, studieplan, cijferlijst en mogelijk overige bijlagen, tenminste vier weken voor de gewenste startdatum in bij Studentinschrijving. Dit kan bij de balie van de Servicedesk.
Postadres: Hogeschool Leiden, t.a.v. Studentinschrijving, Postbus 382, 2300 AJ, Leiden