Winnaars HL-Prijs 2022 - faculteit Management & Bedrijf
Verschillende studenten van de opleidingen van de faculteit Management en Bedrijf ontvingen de scriptieprijs. Lees meer over de prijswinnaars en samenvatting van hun werk.
Overzicht winnaars
"De onderlinge relatie tussen mensen zal door een minder tijdrovend proces sowieso verbeteren''
Ilona (28) startte met literatuuronderzoek en keek vervolgens naar de praktijk; zichzelf en haar collega’s. Voor haar HBO-Rechtenscriptie onderzocht ze het proces rond het opstellen van boedelbeschrijvingen in nalatenschap en creëerde ze een webapp.
"Door mijn enthousiasme was mijn scriptie eerst één grote brij van woorden''
Tamara (21) studeerde af met een 10 voor haar scriptie, waarin Mysteryland de hoofdrol speelde. Als Commerciële Economie student onderzocht zij hoe ze een jonge doelgroep kon aantrekken en creëerde ze een marketingcampagne voor social media.
"Het bedrijf haalde niet alle organisatiedoelen, dus daar kwam ik in beeld!''
Vera (25) deed haar afstudeeronderzoek voor de studie HRM bij een klein bedrijf zonder HR-afdeling. Dat bleek een flinke uitdaging, maar zorgde wel voor een groots resultaat. Na wekenlang ploeteren kwam zij uiteindelijk tot de zo nodige oplossing.
"In een gesprek met een leerplichtambtenaar wordt ook meegedacht over oorzaken en hulp"
Wietske (27) maakte zich middels haar scriptie voor SJD hard voor het bijbrengen van een essentiële levensles bij kinderen; kom en kom op tijd. Ze onderzocht de verzuimregistratie binnen het primair onderwijs en beschreef het belang hiervan.
"Mensgerichte communicatie is ongelofelijk belangrijk en dat mag geen enkele organisatie vergeten''
Puck (21) deed vanuit de opleiding Communicatie haar afstudeeronderzoek bij Albelli, waar wat communicatieproblemen waren tussen de organisatie en de fabriek. Mede door haar interviews en aanbevelingen is de interne communicatie stukken verbeterd.
"We hebben alle studenten in de zorg hard nodig, dus hun opleiding is ontzettend belangrijk!''
Robin (31) solliciteerde naar een functie als zorgmanager in opleiding en kon direct aan de slag. Haar afstudeeronderzoek voor Management in de Zorg zorgt dat studenten beter opgeleid en begeleid worden, waardoor hun beroepshouding wordt verbeterd.