Hogeschool Leiden

Over

Thema

Studenten CE doneren recordbedrag aan goede doelen

10 februari 2020 - Tijdens de jaarlijkse Sales Competitie hebben eerstejaarsstudenten Commerciële Economie (CE) van Hogeschool Leiden € 104.148,- opgehaald voor verschillende goede doelen.

Het is de eerste keer dat de magische grens van € 100.000,- werd doorbroken, en dat nog wel in een periode van lock-downs en beperkte maatregelen.

Met behulp van zelfgemaakte creatieve marketingconcepten en verkoopplannen zijn bijna 80 studententeams erin geslaagd € 104.148,- op te halen voor goede doelen als het Edwin van der Sar Foundation, Prinses Beatrix Spierfonds, Franniez, de Voedselbank Leiden en JES Rijnland. Het is de vijfde keer dat de opleiding Commerciële Economie van Hogeschool Leiden de Sales Competition in samenwerking met deze goede doelen organiseerde. Al enkele jaren staat het doel op € 100.000,-, maar deze mijlpaal werd nog niet eerder behaald. Vorig jaar stokte de teller bijvoorbeeld op € 94.000,-.

Foto van het winnende team 'McTogether' bij hun drive-in-movie-night

McTogether

Dat het juist nu lukt tijdens de coronapandemie verraste ook Jan-Bart Heijne, docent bij de opleiding en organisator van de Sales Competitie. “Deze tijd heeft studenten wel leren omgaan met tegenslagen. Studenten mochten niet meer in groepen de straat op en ook sponsors waren moeilijker te vinden. En een benefit-evenement organiseren was er al helemaal niet meer bij natuurlijk. Met veel online activiteiten hebben ze het toch voor elkaar gekregen. Daar ben ik heel erg trots op.” Het winnende team McTogether, bestaande uit studenten Tess, Aukje, Floor, Chloë en Mara, organiseerde een succesvolle en coronaproof drive-in movie-night een haalde zo meer dan € 4.000,- op voor het Ronald McDonald Huis Leiden. Door de steeds veranderende coronamaatregelen was dat nog niet zo gemakkelijk, maar door goede samenwerking is alles mogelijk.

Aan het begin van ons project heeft iedereen een eigen taak op zich genomen. Dit leidde tot goed georganiseerde acties met enthousiaste deelnemers en bezoekers. Onze tip voor de toekomstige CE-studenten is: zorg voor een goede samenwerking onderling en houd de opdrachten goed bij

Tess | Student | Mctogether

Over de sales competitie

Eerstejaarsstudenten van de opleiding Commerciële Economie zijn een heel kwartaal bezig met de Sales Competitie. In teams van vijf studenten bedenken zij een plan om geld te verdienen voor een goed doel. De eerste weken zijn er op gericht om elkaar te leren kennen en een hecht team te worden. De marketingtheorieën en verkoopvaardigheden die de studenten tijdens de lessen aangeleerd krijgen, kunnen ze door de Sales Competitie gelijk in de praktijk brengen. Na goedkeuring door het, aan het team gekoppelde, goede doel worden de plannen omgezet in acties.

Over Hogeschool Leiden

Leiden telt vijf faculteiten met in totaal 26 voltijdopleidingen. Wij zijn een open en toegankelijke hogeschool, waar studenten de mogelijkheid krijgen om eigen keuzes te maken. Door onze compacte campus en ons slimme studieprogramma is er alle ruimte voor persoonlijke begeleiding van onze studenten. Wij staan voor kwaliteit en goed, inspirerend en toekomstbestendig onderwijs, gerealiseerd door een vakkundig en enthousiast docententeam.

Lees meer over de opleiding Commerciële Economie