Publicaties taalontwikkeling bij jonge kinderen
Overzicht van de publicaties bij het project Hoofd, schouders, knie en TAAL.
- Hagenaar, J. en Van Ierschot, M. (2023). Minor OnderwijsBuiten – Nieuwsbrief voorjaar 2023. Leiden: Hogeschool Leiden.
- Van Dijk, M., Van Ierschot, M. & Prins, J. (2023). “Ik ben oneindig!” Hoe kennis in je lijf zit. ( pdf, 1.98 MB ) HJK Magazine, oktober 2023.
- Hagenaar, J. (2022). Nieuwsgierigheid vieren. Vaardigheden oefenen. In HJK #1 2022, p. 32-35.
- Hagenaar, J. en Van Ierschot, M. (2022). Minor OnderwijsBuiten – Nieuwsbrief Herfst 2022. Leiden: Hogeschool Leiden.
- Prins, J., Van der Wilt, F., Van der Veen, C. & Hovinga, D. (2022). "Nature play in early childhood education: A systematic review and meta ethnography of qualitative research." Frontiers in Psychology, 10 Section Environmental Psychology, November 2022. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.995164.
- Prins, J., Van der Wilt, F., Van Santen, S., Van der Veen, C. & Hovinga, D. (2022). "The importance of play in natural environments for children’s language development: an explorative study in early childhood education. International Journal of Early Years Education, 11 November 2022. https://doi.org/10.1080/09669760.2022.2144147
- Prins, J. & Hagenaar, J. (2021). Buiten aan de slag met taal ( pdf, 1.29 MB ). HJK #5 2021, p. 32-35.
- Hagenaar J. (2020). Buiten- gewoon! Hoeveel ruimte krijgt het kind? ( , 599 KB ) HJK #2 2020, p. 18-21.
- Hagenaar, J. (2020). Naar binnen of naar buiten? Tijd voor een frisse wind ( , 692 KB ). HJK #1 2020, p. 22-25.
- Prins, J. (2018). Taalontwikkeling in de natuur. PIP Magazine nr. 105, p. 23-36.
- Prins, J. (2017). Taal leer je met je lijf. Hoe jonge kinderen taal leren ( pdf, 728 KB ). HJK Magazine, oktober 2017, p. 28-31.
- Prins, J. en Hovinga, D. (2017). Hoofd, schouders, knie en taal. Over de voetafdruk van onze ervaring in onze taal en ons denken. ( pdf, 1.09 MB ) Leiden: Hogeschool Leiden.