Dieuwke Hovinga (lector)
Dieuwkes onderzoeksactiviteiten richten zich onder andere op het herdefiniëren van de fysieke omgeving en in het bijzonder van natuur als pedagogische ruimte in onderwijs, opvang en zorg.
Maak kennis met de onderzoekers van het lectoraat Natuur en Ontwikkeling Kind.
Dieuwkes onderzoeksactiviteiten richten zich onder andere op het herdefiniëren van de fysieke omgeving en in het bijzonder van natuur als pedagogische ruimte in onderwijs, opvang en zorg.
Elises huidige onderzoek richt zich op de waarde van natuur voor gezinnen in de vrouwenopvang en maatschappelijke opvang.
Jannette Prins is bezig met haar promotieonderzoek ‘Hoofd, schouders, knie en TAAL’. Hierin onderzoekt zij of het voor de taalvaardigheid van kinderen uitmaakt of kinderen de gelegenheid krijgen om veel te spelen in een natuurrijke omgeving.
Marian wil onderzoek doen dat bijdraagt aan het effectief inzetten van buitenactiviteiten ter bevordering van de ontwikkeling van kinderen.
Loes van 't Hoff studeerde pedagogiek en is sinds 2002 docent bij Hogeschool Leiden. Haar onderzoeksfocus ligt op de hechtingsrelatie tussen ouder en kind.
Mart onderzoekt binnen het lectoraat Natuur en Ontwikkeling Kind de natuurbelevingservaringen van studenten en docenten. Een sterkere band met de natuur kan hier vorm aan geven. Mart is ook docent bij de pabo van Hogeschool Leiden.
Sofia's onderzoek richt zich op het toegankelijk en inclusief vormgeven van leerecosystemen gericht op natuur en wetenschap. Ze hoopt hiermee bij te dragen aan meer kansengelijkheid voor alle kinderen.
Janneke Hagenaar is specialist jonge kind en onderwijsontwikkelaar. Momenteel is zij betrokken bij het onderzoek 'Hoofd, schouders, knie en TAAL' waar zij de ontwikkeling van taalvaardigheid bij peuters in relatie tot buitenspel onderzoekt.