Stage aanbieden: Vaktherapie
Bied jij studenten van de opleiding Vaktherapie een mooie stageplek? Onze studenten van richting Beeldende therapie, Muziektherapie en Spraak-en dramatherapie dragen graag bij aan het verbeteren van psychische, sociale en emotionele gezondheid van cliënten binnen jouw organisatie of instelling.

Sluit je aan bij ons netwerk
In het derde jaar Vaktherapie lopen studenten hun eerste stage. De stage richt zich op het -onder begeleiding- oefenen en uitvoeren van kunstzinnig therapeutische en/of begeleidende activiteiten. De student loopt stage van september tot en met juni, 3 dagen per week op maandag, dinsdag en woensdag. De overige 2 dagen volgt de student onderwijs.
De vierdejaars stage is gericht op het zelfstandig uitvoeren van therapeutische en/of begeleidende activiteiten. De student loopt stage in het tweede semester gedurende 5 maanden, 2 à 2,5 dag per week. Tijdens deze stage werkt de student ook een onderzoeksopdracht uit met een praktijk product als resultaat. Het onderwerp hiervoor wordt voorafgaand aan de stage gekozen, bij voorkeur in overleg met de stage-instelling.
Een stageplek aanbieden?
Heeft jouw organisatie of bedrijf plek voor een stage en/of onderzoeksopdracht voor studenten? Stuur dan meer informatie in via Praktijkloket Gezondheidszorg. Heb je nog vragen, neem dan contact op met het stagebureau Vaktherapie via [email protected].

Enkele criteria
Doelstellingen van de stage
- De student leert en oefent te functioneren als een beginnend beroepsbeoefenaar in de rollen van therapeut, medewerker, collega, teamlid, samenwerkingspartner en als vertegenwoordiger van een instelling.
- De student leert en oefent met het methodisch opzetten, uitvoeren en evalueren van therapeutische en/of begeleidende activiteiten.
- De student leert en oefent met het zichzelf ontwikkelen in zijn beroep en werkt aan professionalisering.
Uitgangspunt van de stage
Het is de bedoeling dat de student het beroep van vaktherapeut zo volledig mogelijk leert. En levert een bijdrage aan:
- werken met de doelgroep binnen de stage-instelling;
- meerdere keren vaktherapeutische en/of begeleidingsproces uitvoeren, als dat mogelijk is zowel in groepjes als met individuele cliënten;
- deelnemen aan overlegsituaties.
- overdragen van informatie en schriftelijk rapporteren bijvoorbeeld naar andere hulpverleners en ten behoeve van het cliëntdossier;
- vormgeven aan 'levenslang leren' in de vorm van een klein onderzoek.