Wendy Heemskerk
Over Wendy Heemskerk
Wendy onderzoekt community leren in de verpleegkundige beroepspraktijk. In leergemeenschappen participeren zowel verpleegkundigen, studenten, docenten en andere zorgprofessionals om van elkaar te leren en de beroepspraktijk en het onderwijs in de zorg verder te ontwikkelen.
Achtergrond en expertise
Wendy heeft de studie Sociaal Pedagogische Hulpverlening (2003) en docentenopleiding (2013) doorlopen aan Hogeschool Leiden. In 2017 heeft zij haar master Leren & Innoveren behaald in Wageningen en werkt nu als opleidingsadviseur voor de HagaAcademie in het HagaZiekenhuis.
Als opleidingsadviseur is zij verantwoordelijk voor het vormgeven en realiseren van leerinnovaties zoals leren binnen zorginnovatie afdelingen en leergemeenschappen. Kwaliteit van opleiden, leren door innoveren en onderzoek verrichten in de praktijk zijn belangrijke pijlers. Door wetenschappelijk onderzoek te verbinden met de praktijk wordt inzicht verkregen in de toegevoegde waarde van community leren. Dit helpt zorgorganisaties bij het ontwikkelen van een perspectief op community leren en het maken van gedegen keuzes op het gebied van leren en professionaliseren.
Bekijk Wendy op LinkedIn
-
ArtikelHeemskerk, W. M. M., Wallner, C., Jungerius, C., & Bussemaker, J. (2024), Learning community participation: A valuable opportunity for transferring actions and behaviors within the nursing learning and working context?, Nurse Education in Practice, 79, 104084
-
ArtikelHeemskerk, W. M., van der Linden, A. M. T., Bussemaker, J., & Wallner, C. (2024), Value creation in a learning community: an interprofessional partnership between nursing home care, education and students. International Journal of Nursing Education Scholarship, International Journal of Nursing Education Scholarship, 21(1), 20230068
-
ArtikelHeemskerk, W. M., Renden, P. G., Warning, T. D., Wallner, C., Bussemaker, J., & Dikken, J. (2023), The impact of community learning during a participatory nursing research project. Journal of Continuing Education in Nursing, Journal of Continuing Education in Nursing, 54(3), 131–144
-
ArtikelHeemskerk, W. M., Dauphin, S. L. M., van Dorst, M. A., Bussemaker, M., & Wallner, C. (2021), A learning community within nursing practice: The value created by the activities and interactions during the early stage of community development, Nurse Education in Practice, 57, 103242
-
BoekHeemskerk, W. M. & Wallner, C. (2021), J. van der Stel. Wetenschap & Praktijk. Amsterdam: SWP