Sita de Kam
Onderzoeker Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs

Over Sita de Kam
Sita de Kam is kunstdocent bij de vrijeschoolpabo en daarnaast beeldend kunstenaar.
Onderzoek
In haar onderzoek maakt Sita gebruik van Artistic Research om zo theoretisch, praktisch en beeldend te onderzoeken op welke wijze Artistic Research voor de leerkracht van waarde kan zijn als kennispad, scholingsweg en kunstzinnige wegwijzer. Doel is de leerkracht een (persoonlijk) instrumentarium te bieden dat kan ondersteunen, aanspreken en de eigen kunstzinnige bron helpt verrijken. Om zo kunstzinnig onderwijs, waarin het kind uitgangspunt is, te kunnen (blijven) ontwikkelen en aanbieden in de klas.
-
ArtikelVan der Want, A., De Kam, S., Koppel, K., Modderkolk, W., Snikkers, S. (2024), Critically assessing the reputation of Waldorf Education in academia and the public
100 jaar vrijeschoolonderwijs in Nederland, maar wat is het eigenlijk?
10 juni 2024 | Publicatie
Vrijeschoolonderwijs groeit in Nederland. Het was tijd voor een gedegen en kritische beschrijving over hoe er tegen vrijeschoolonderwijs wordt aangekeken.
Lees meerover 100 jaar vrijeschoolonderwijs in Nederland, maar wat is het eigenlijk? 