Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de navigatie gaan
Zoeken

Chris Kuiper

Lector Waarde(n)volle Zorg
Foto van Chris Kuiper

Over Chris Kuiper

Chris Kuiper is directeur Innovatie en Kwaliteit bij iHUB. Hij werkt als lector bij Hogeschool Leiden en is bijzonder hoogleraar Intergenerationele overdracht van risico- en beschermende factoren in de opvoeding van jeugdigen aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). Hij startte zijn carrière als ergotherapeut. In zijn praktijkgerichte onderzoek richt Kuiper zich op het verminderen van gedragsproblemen bij jongeren, waarbij zijn aandacht zich in het bijzonder richt op orthopedagogische interventies vanuit het perspectief van zorginnovatie. In 2007 schreef hij zijn proefschrift Eventmaker aan de Universiteit voor Humanistiek.

Chris Kuiper
Jongeren zijn mede-onderzoeker in mijn onderzoeken

Rol bij promoties

Copromotor (afgeronde promoties)
  • Ellis ter Beek (2018) To Treat or not to Treat? Transgressive Sexual Behavior in Adolescence: Needs before Risk. Universiteit van Amsterdam; promotoren Prof. dr. G.J.J.M. Stams en Prof. dr. J. Hendriks.
  • Harmke Leloux-Opmeer (2018) Who Cares? Baseline profiles and child development in different 24-h settings Universiteit Leiden; promotor Prof. dr. E Scholte.
  • Sophie van de Valk (2019) Under Pressure Repression in secure residential youthcare UvA; promotoren Prof. dr. G.J.J.M. Stams en Prof. dr. A.J.J.A Maas.
  • Majorie Beld (2019) Still Learning The impact of classroom climate on students attending secondary special education UvA; promotor Prof. dr. G.J.J.M. Stams.
Promotor
  • Laura Anne Nooteboom, (2021) Towards increased understanding of integrated Youth Care: a qualitative evaluation of facilitators and barriers for professionals. Universiteit Leiden, promotoren Prof. dr. R. Vermeiren en Prof. dr. C. Kuiper
  • Juliette Sonderman (2023) Heart Shaped Bruises Residential group climate and effectiveness of treatment for girls in secure residential youth care. TRANZO, promotor Prof. dr. Dike van de Mheen, Prof. dr. C. Kuiper, Prof. dr. P van der Helm.
  • Raymond Gutterswijk (2023) Does it suit you Tailor-made treatment for adolescent boys and girls in secure residential youth care Erasmus Universiteit, promotor Prof. dr. P. Prinzie en Prof. dr. C. Kuiper
Lopende promotieonderzoeken
  • Susanne Höfte (Juridische kaders als pedagogische ruimte) promotor Prof. dr. C. Kuiper. Prof. dr. G.J.J.M. Stams (verwachte promotie 2024)
  • Anita Elise Gabriëls (besluitvorming binnen de jeugdzorg bij uithuisplaatsingen) Erasmus Universiteit promotor Prof. dr. A. Harder Prof. dr. C. Kuiper. (verwachte promotie 2026)
  • Renske de Boer (Rechten van jeugdigen/ouders bij jeugdhulpbesluiten) Universiteit Leiden, Faculteit Rechtsgeleerdheid, Instituut voor Privaatrecht, Afdeling Jeugdrecht, promotor Prof. dr. mr. E.C.C. Punselie Prof. dr. C. Kuiper (verwachte promotie 2025)
  • Emily Tang: context and family-focused treatment in youth care. Erasmus Universiteit promotor Prof. dr. A. Harder Prof. dr. C. Kuiper. (verwachte promotie 2025)
  • Kiki Bruidegom: family-focused (special) education for youth. Erasmus Universiteit promotor Prof. dr. A. Harder Prof. dr. C. Kuiper. (verwachte promotie 2026)
  • Jolien Grolleman: When and why do parents stumble or thrive? Examining interrelations among changes in the spousal relationship, parental functioning, and child development in the 4 years following the transition to parenthood UvA promotor Prof. dr. C. Kuiper. (verwachte promotie 2026)

Publicaties

Alle publicaties

2024

  • Gutterswijk, R., Kuiper, C., Harder, A., van der Horst, F., Bocanegra, B., Prinzie, P. (2024) Reducing behavioral problems and treatment duration of adolescents in secure residential care: A multiple single-case experimental design study Evaluation & the Health Professions

2023

  • Bax-Höhle, E., Kuiper, C. (2023) Samen de STAP maken naar het VO. Remediaal 2-3 47-51
  • Kuiper, C., Pronk, S.(2023). Uitdagingen in het residentieel onderwijs In: Vries P. de, Gilsing R. (red.). (2023). Ouder, onderwijs en jeugdzorg in verbinding. Integraal perspectief op kind en jongere’. Bussum, Coutinho ISBN 9789046908082
  • Pronk, S., van den Berg, G., Mulder, E. A. Kuiper, C., Stams, G.J.J.M., & Popma, A. (2023). The Development of Adolescents in a Non-Residential Alternative Educational Facility, Including the Prevention of Secure Residential Placement”, Children and Youth Services Review. 145 106809 https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2023.106809
  • Schie, L. van, Nijhof, K., Mulder E., Kuiper C. & Harder A. (2023). The impact of the transformation towards small-scale residential youth care facilities on professionals: A qualitative study Residential Treatment for Children & Youth. https://doi.org/10.1080/0886571X.2023.2262217
  • Tang, E., Haan, A. D., de; Kuiper, C. H. Z., Harder, A. T. (2023) Family-Centered Practice and Family Outcomes in Residential Youth Care: A Systematic Review" Child & Family Social Work https://doi.org/10.1111/cfs.13120
  • Van der Helm, G. H. P., Klapwijk, G. J., Roest, J. J., Kuiper, C. H. Z., Scholte, R.H.J., Stams, G. J. J. M (2023) Measuring Safety Perceptions of Students with Behavioral Problems in Special Education: A Validation Study of the ‘Safe at School’ Questionnaire British Journal of Special Education https://doi.org/10.1111/1467-8578.12494
  • Van der Helm, G. H. P., Roest, J. J., Dekker, A.L., van Miert V. S. L., Kuiper, C. H. Z., Stams, G. J. J. M (2023).Group Climate in Residential Care: Development and Validation of the Group Climate Instrument – Revised" International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology https://doi.org/10.1177/0306624X231219984
  • Verhoef, J., Kuiper, C., Neijenhuis, K., Rosendal, H. (2023). ZorgBasics Praktijkgericht onderzoek (3e druk). Boom uitgevers Amsterdam. ISBN 9789024453139
  •  
  • 2022
  • Gutterswijk, R.V. Kuiper, C.H.Z., Van der Horst, F.C.P., Jongerling, J., Harder, A.T., Prinzie, P. (2022). Behavioral Problems of Adolescents in Secure Residential Care: Gender Differences and Risk Factors Child & Family Social Work https://doi.org/10.1111/cfs.12976
  • Gutterswijk, R.V. Kuiper, C.H.Z. Harder, A.T. Bocanegra, B.R.. van der Horst F.C.P & Prinzie P. (2022). Associations between Secure Residential Care and Positive Behavioral Change in Adolescent Boys and Girls, Residential Treatment for Children & Youth, https://doi.org/10.1080/0886571X.2022.2100561
  • Höfte, S.J.C., C.H.Z. Kuiper, G.H.P. van der Helm, M.A.J. Ezinga & G.J.J.M. Stams, De voorwaardelijke machtiging gesloten Jeugdhulp, Tijdschrift voor Familie en Jeugdrecht, 31, p. 156 – 164.
  • Nooteboom LA, Mulder EA, Vermeiren RRJM, Eilander J, van den Driesschen SI, Kuiper CHZ. (2022). Practical Recommendations for Youth Care Professionals to Improve Evaluation and Reflection During Multidisciplinary Team Discussions: An Action Research Project. International Journal of Integrated Care,; 22(1): 26, 1–13. https://doi.org/10.5334/ijic.5639
  • Nooteboom LA Heek E.,Barnhoorn A, Mulder EA, Vermeiren RRJM, Kuiper CHZ, (2022). Learning sessions as a vehicle to improve partnership and develop integrated care on multiple levels. International Journal of Integrated Care 22(S3):55 http://doi.org/10.5334/ijic.ICIC22055
  • Pronk, S., van den Berg, G., Kuiper, C., Popma, A., Stams, G.J.J.M., & Mulder, E. A. (2022). Differences between adolescents in secure residential care and non-residential educational facilities. Journal of Social Work http://doi.org/10.1177/14680173211009712

2021

  • Bramsen, I., Kuiper, C., Willemse, K., Cardol, M. (2021). The Creation of My Path: a Method to strengthen Relational Autonomy for Youth with Complex Needs. Journal of Applied Youth Studies. http://doi.org/10.1007/s43151-020-00029-x
  • Kuiper, C.H.Z, Höfte S.J.C. (2021). Coronatijd… Onderwijs op afstand: beviel het en mocht het? School en Wet , 2:22-26.
  • Kuiper, C. (2021). Zeno’s paradox: Luister als het stil blijft. Universiteit van Amsterdam.
  • Nooteboom, L., Mulder, E., Kuiper, C. Vermeiren R. (2021). Integraal werken? Focus op de uitvoerende hulpverleners. Kind Adolesc Prakt 20, 24–30 http://doi.org/10.1007/s12454-021-0650-z
  • Sonderman, J., Kuiper, C.H.Z., Van der Helm, G.H.P., & Van de Mheen, D. (2021). With connection, less correction: gender-specific needs of girls’ residential group climate. A mixed methods case study Child & Youth Care Forum http://doi.org/10.1007/s10566-021-09628-y
  • Valk, S de, Kuiper, C., Maas, A. (2021). Repressie in residentiele jeugdinstellingen In: J. Hendriks, GJ Stams, J. Asscher (red.). Handboek Forensische Orthopedagogiek Rotterdam: Lemniscaat
  •  
  • 2020
  • Beld, M.H.M, Roest, J.J., Graas T.A.M. de, Stams, G.J.J.M. Kuiper, C. Klasklimaat en het academisch zelfconcept. De sleutel tot het succesvol volgen van onderwijs. In Harder, A.T., Knorth, E.J., Kuiper C.H.Z.(red.). (2020). Uithuisgeplaatste jeugdigen: Sleutels tot succes in behandeling en onderwijs. ISBN 9789088509322
  • Bramsen, I., Kuiper, C., Willemse, K., Cardol, M. (2020). Automonieversterkend werken met Mijn Pad In: P. Van der Helm (red.). Leefklimaat! Voor Jeugd en Volwassenen SWP Amsterdam
  • Gutterswijk, R.V., Kuiper, C.H.Z., Lautan, N., Kunst, E. Van der Horst, F., Prinzie, P., Stams, G.J.J.M. (2020). The outcome of multi treatment foster care and intensive home based treatment compared to institutional youth care: A multilevel meta-analysis. Children and Youth Services Review. http://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.104950
  • Harder, A.T., Knorth, E.J., Kuiper C.H.Z. Uithuisplaatsing van jeugdigen: wat, voor wie, en wanneer? In: Harder, A.T., Knorth, E.J., Kuiper C.H.Z. (red.). (2020). Uithuisgeplaatste jeugdigen Sleutels tot succes in behandeling en onderwijs. SWP Uitgevers. ISBN 9789088509322
  • Hoegen, P., Verhoef, J., Munten, G., Kuiper, C. (2020). Evidence-based practice voor verpleegkundigen Gezamenlijke, geïnformeerde besluitvorming (vijfde druk). Boom uitgevers Amsterdam ISBN 9789024428632
  • Kuiper, C., Verhoef, J., Munten, G. Hoegen, P.(red). (2020). Evidence-based practice voor paramedici Gezamenlijke, geïnformeerde besluitvorming 5e druk Boom, Amsterdam. ISBN 9789024428656
  • Neijmeijer, L., Kuiper, C., Kroon, H., Didden, R. (2020). Experiences of service users with a mild intellectual disability or borderline intellectual functioning with Flexible Assertive Community Treatment: A qualitative study. J Appl Res Intellect Disabil. 00:1–11. http://doi.org/10.1111/jar.12723
  • Nooteboom, L.A., van den Driesschen, S.I., Kuiper, C.H.Z. et al. An integrated approach to meet the needs of high-vulnerable families: a qualitative study on integrated care from a professional perspective. Child Adolesc Psychiatry Ment Health 14, 18 (2020). https://doi.org/10.1186/s13034-020-00321-x.
  • Nooteboom, L.A., Mulder, E.A, Kuiper, C.H.Z. Colins, O.F. & Vermeiren, R.R.J.M. (2020). Towards Integrated Youth Care: A Systematic Review of Facilitators and Barriers for Professionals. Administration and Policy in Mental Health and Mental Health Services Research 1-18 http://doi.org/10.1007/s10488-020-01049-8
  • Nooteboom, L.A., Kuiper, C.H.Z., Mulder, E.A., Roetman, P.J., Eilander, J., Vermeiren, R.R.J.M., (2020). What do parents in expect in the 21th century: a qualitative analysis of integrated Youth Care. International Journal of Integrated Care (IJIC). http://doi.org/10.5334/ijic.5613
  • Pronk, S., Kuiper, C., Smit, D., Stams, G.J.J.M., Popma, A, Mulder E.A., Berg, G. van den (2020). A meta-analysis on the outcomes of adolescents at risk for school drop-out attending nonresidential alternative educational facilities, Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth, 64:2, 162-171, http://doi.org/10.1080/1045988X.2019.1710099
  • Pronk, S., Mulder E. A.,, Berg, van den, G., Stams, G. J. J. M., Popma, A.,, Kuiper, C. (2020). Differences between Adolescents who Do and Do Not Successfully Complete their Program within a Non-residential Alternative Education Facility Children and Youth Services Review 109. http://doi.org/10.1016/j.childyouth.2019.104735
  • Sonderman, J., Bekken, F.F., Van der Helm, G.H.P. Kuiper, C.H.Z., Stams, G.J.J.M. & Van de Mheen, D. (2020). Peer Interactions in Residential Youth Care: A Validation Study of the Peer Interactions in Residential Youth Care (PIRY) Questionnaire. Residential Treatment for Children & Youth, http://doi.org/10.1080/0886571X.2020.1787924
  • Sonderman, J., Van der Helm, G.H.P., Kuiper, C.H.Z., Roest, J.J., Van de Mheen, D. Stams, G.J.J.M. (2020). Differences Between Boys and Girls in Perceived Group Climate in Residential Youth Care  . Children and Youth Services Review 20(1), [105628]. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2020.105628
  • Uriakhel, M., Kuiper, C. (2020). Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) behandeling bij getraumatiseerde vluchtelingen- en asielzoekerskinderen: een longitudinaal onderzoek. Tijdschrift Kinder & Jeugdpsychotherapie 47 (1): 2-15
  • Van der Asdonk, S., de Haan, W. D., van Berkel, S. R., van IJzendoorn, M. H., Rippe, R. C. A., Schuengel, C., Kuiper, C., Lindauer, R. J. L., Overbeek, M., & Alink, L. R. A. (2020). Effectiveness of an attachment-based intervention for the assessment of parenting capacities in maltreating families: A randomized controlled trial. Infant Mental Health Journal 1-15. http://doi.org/10.1002/imhj.21874
  • Wesselius, H., Bosch, I., Van Hastenberg, L., Simons, J., Kuiper, C., Van der Helm, P. A New Perspective on Extreme Recurring Anorexia and Its Treatment: A Preliminary Study Journal of Prenatal and Perinatal Psychology and Health 34(5), Fall 2020

2019

  • Beld, M.H.M, Heuvel, E.G. van den, Helm, G.H.P. van der., Kuiper, C., Swart, J.J.W. de, Stams, G.J.J.M. Roest, J.J. (2019). The impact of Classroom Climate on the Perception of Social Exclusion in Secondary Special Education. Journal of Interpersonal Violence. 103: 127-134. http://doi.org/10.1016/j.childyouth.2019.05.041
  • Beld, M.H.M, Kuiper, C., van der., Helm, G.H.P. van der, Swart, J.J.W. de, Stams, G.J.J.M. (2019). Classroom Climate, Identification with School, and General Self-worth Predict Academic Self-Concept in Students Attending Residential Schools for Special Education. Residential Treatment for Children & Youth. http://doi.org/10.1080/0886571X.2019.1696262
  • Bramsen, I., Kuiper, C., Willemse, K., Cardol, M. (2019). Autonomieversterkend werken met Mijn Pad, een nieuwe methode die jongeren een stem geeft. In: Van der Helm, P. (red). Leefklimaat Voor jeugd en volwassenen. SWP Uitgeverij (pp. 113-124). ISBN 9789088509339
  • Eltink, E., Roest, J.J., Helm, P.G., Kuiper, C.H., Nijhof, K.S., Vandevelde, S., Wissink, I.B., Leipoldt, J.D., Stams, G.J., Knorth, E., & Harder, A.T. (2019). Safety first! Residential group climate and antisocial behavior : A multilevel meta-analysis. Aggression and Violent Behavior.
  • Nooteboom, L.A., Mulder, E.A., Kuiper, C.H.Z., Driesschen, S.I. van den, Vermeiren R.R.J.M.(2019). Transformeren volgens ouders Een kwalitatief onderzoek naar de visie van ouders op de transformatiedoelen. Tijdschrift voor orthopedagogiek. 58(4):29-17
  • Nooteboom, L., Mulder, E., Kuiper, C., & Vermeiren, R. (2019). Towards integrated care in the Dutch Youth Care system: an action based research. International journal of integrated care 19(4):152. http://doi.org/10.5334/ijic.s3152

2018

  • Bramsen, I., Kuiper, C., Willemse, K., Cardol, M. (2018). My Path Towards Living on My Own: Voices of youth leaving Dutch secure residential care. Child and Adolescent Social Work Journal. 36(4): 365-380 http://doi.org/10.1007/s10560-018-0564-2
  • Bramsen, I., Kuiper, C., Cardol, M. (2018). Ruimte voor regie met Mijn Pad, een nieuwe tool die jongeren een stem geeft. Jaarboek ST-RAW
  • De Valk, S., Kuiper, C., Helm, G.H.P. van der, Maas, A.J.J.A., & Stams, G.J.J.M. (2018). Measuring Repression in Residential Youth Care: Conceptualization, Development and Validation of the Institutional Repression Questionnaire Adolescent Research Review. http://doi.org/10.1007/s40894-018-0091-6
  • Helm, G.H.P., Kuiper, C.H.Z., Stams, G.J.J.M. (2018). Group Climate and Treatment Motivation in Secure Residential and Forensic Youth Care from the Perspective of Self Determination Theory. Children and Youth Services Review. http://doi.org/10.1016/j.childyouth.2018.07.028
  • Kuiper, C., Ter Beek, E., Pannebakker, F., Van Harten, L. (2018). Actieonderzoek als leidraad om te transformeren? Een voorbeeld uit de praktijk Tijdschrift voor gezondheidswetenschappen, 96(8): 324-326. http://doi.org/10.1007/s12508-018-0193-3
  • Leloux-Opmeer, H., Kuiper, C. H. Z., Swaab, H. T., & Scholte, E. M. (2018). Discriminating (pre-)start indicators for (un)favorable psychosocial development in different 24-h settings’ Children and Youth Services Review 89:113–123. http://doi.org/10.1016/j.childyouth.2018.04.021
  • Ter Beek, E., Kuiper, C.H.Z., Van der Rijken, R.E.A., Hendriks, J., & Stams, G.J.J.M. (2018). Treatment Effect on Psychosocial Functioning of Juveniles with Harmful Sexual Behavior: a Multilevel Meta-Analysis. Aggression and Violent Behavior 39 :116–128. http://doi.org/10.1016/j.avb.2018.02.008
  • Ter Beek, E., Baarle, E. van, Munninghoff, X., Veluw, N. van, Kuiper, C. (2018). Handleiding JouwZorg Prototype 3 experimentele fase. Rotterdam: iHUB & JSO

2017

  • Beld, M.H.M, Voort, D. van der, Helm, G.H.P. van der, Kuiper, C., Swart, J.J.W. de, Stams, G.J.J.M. (2017). Back to school, assessing classroom climate in special education(semi) secure and correctional schools: a validation study of the Special Education Classroom Climate Inventory (SECCI). Journal of Psychoeducational Assessment :1–14. http://doi.org/10.1177/0734282917706618
  • De Valk, S., Kuiper, C., Helm, G.H.P. van der, Maas, A.J.J.A., & Stams, G.J.J.M. (2017). Repression in Residential Youth Care: A Qualitative Study. Examining the Experiences of Adolescents in Open, Secure, and Forensic Institutions. Journal of Adolescent Research. http://doi.org/10.1177/0743558417719188
  • De Vries, S.J.A., Kuiper, C.H.Z. (2017). Conceptualization of parenting stress in the context of EMDR. Journal of EMDR Practice and Research 11(3):139-146. http://doi.org/10.1891/1933-3196.11.3.139
  • Gutterswijk R,. van, van der Hoek M.E., Bal M.I., Scholte E.M., Kuiper C.H.Z. (2017). Scoping review naar indicatoren die conflictueuze scheidingen onderscheiden van ‘normaal verlopende’ scheidingen. Tijdschrift voor Orthopedagogiek, 56: 459-479.
  • Kuiper, C. (2017). Schuldig Landschap? De afwezigheid van de getuigenis van het veld. Lectorale rede. Amsterdam: uitgever SWP ISBN: 9789088507403
  • ). Cliënt. In: Kinébanian, A., Le Granse, M., Hartingsveld, M. (red.). Grondslagen van de Ergotherapie Maarssen: Bohn Stafleu van Loghum, ISBN 978-90-368-1703-5
  • Leloux-Opmeer, H., Kuiper, C.H.Z., Swaab, H.T., Scholte, E.M. (2017). Children referred to foster care, family-style group care, and residential care: (How) do they differ? Children and Youth Services Review, 77, 1-9. http://doi.org/10.1016/j.childyouth.2017.03.018 
  • Leloux-Opmeer, H., Kuiper, C., Swaab, H., Scholte, E. (2017). Similarities and Differences in the Psychosocial Development of Children Placed in Different 24-h Settings. Journal of Child and Family Studies, 1-12. http://doi.org/10.1007/s10826-017-0955-6
  • Ter Beek, E., Spruit, A., Kuiper, C.H.Z., Van der Rijken, R.E.A., Hendriks, J., & Stams, G.J.J.M. (2017). Treatment effect on recidivism for juveniles who have sexually offended: a multilevel meta-analysis. Journal of Abnormal Child Psychology. http://doi.org/10.1007/s10802-017-0308-3

2016

  • Bramsen, I., Castilla Carrasco, S., Van der Woude, S., Jordan, T., Hoek, M. van der, Gutterswijk, R., Sonderman, J., & Kuiper, C. (2016). Methodiekhandleiding Hestia. Een zorgprogramma in de Jeugdzorgplus voor jonge vrouwen met aan seksueel misbruik gerelateerde problematiek Horizon Rotterdam
  • Bramsen, I., Sonderman, J., Castilla Carrasco, S., Jordan, T., Van der Woude, S., Cardol, M., & Kuiper, C. (2016). Roffa's Labyrint: op weg naar een integrale methodiek voor meiden in de JeugdzorgPlus met aan seksueel misbruik gerelateerde problematiek. Horizon Rotterdam
  • De Valk S., Kuiper, C., Helm, G.H.P. van der, Maas, A.J.J.A., Stams, G.J J.M. (2016). Repression in Residential Youth Care: A Scoping Review. Adolescent Res Rev http://doi.org/10.1007/s40894-016-0029-9.
  • Kuiper, C., Lang, N. van, Vuijk, P. (2016). Moving Een kijkje in de keuken van een onderzoeksproject: hertalen van interventieprogramma’s die in het buitenland zijn ontwikkeld. Aandacht 1(1): 67—73.
  • Leloux-Opmeer, H., Kuiper, C., Swaab, H., Scholte, E. (2016). Characteristics of Children in Foster Care, Family-Style Group Care, and Residential Care: A Scoping Review. Journal of Child and Family Studies. http://doi.org/10.1007/s10826-016-0418-5
  • Ter Beek, E., Rijken, R van der, Kuiper, C., Hendriks, J. Stams, GJJM (2016). The allocation of sexually transgressive juveniles to intensive specialized treatment, an assessment of RNR principles. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology 1-22. http://doi.org/10.1177/0306624X16674684 
Nevenfuncties
  • iHub onderwijs & familiezorg: Directeur Innovatie en Kwaliteit
  • Universiteit van Amsterdam (UvA): Bijzonder hoogleraar Intergenerationele overdracht van risico- en beschermende factoren in de opvoeding van jeugdigen
  • Beroepsvereniging Ergotherapie Nederland: Voorzitter van de Raad van Toezicht
  • Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN): Voorzitter van de stuurgroep Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg
  • Nederlands Jeugdinstituut (Nji): Voorzitter van de werkgroep Herziening richtlijn residentiële jeugdzorg 2022-2024

Lector in de schijnwerper

Benieuwd naar het onderzoek van Lector Chris Kuiper? We spraken hem uitgebreid over zijn werkzaamheden in de reeks 'Lector in de schijnwerper'.
 

Lees het interview

Uitgelicht

Chris Kuiper benoemd tot bijzonder hoogleraar

7 januari 2021 | Benoeming
Lector Chris Kuiper (Transformaties in de Zorg voor Jeugd) is per 1 januari benoemd tot bijzonder hoogleraar aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam.
Lees meerover Chris Kuiper benoemd tot bijzonder hoogleraar
Chris, lector Zorg voor Jeugd