Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de navigatie gaan
Zoeken

Team 'Case Logic' wint Studentenprijs Contentmarketing 2021

21 juni 2021 | Algemeen

De Studentenprijs Contentmarketing wordt ieder jaar uitgereikt aan de best uitgewerkte content marketingstrategie. Isi, Danique, Puck en Bram wonnen dit jaar de prijs met hun aanpak voor Case Logic.

Tijdens de minor 'Contentmarketing & Community Management' werken studenten van verschillende opleidingen en hogescholen in groepen aan de contentmarketingaanpak voor diverse bedrijven. Isi, Bram (Commerciële Economie, Hogeschool Leiden), Danique (Creative Business, Breda University of Applied Sciences) en Puck (Communicatie, Hogeschool Leiden) hebben voor opdrachtgever Case Logic een volledige content marketingstrategie uitgewerkt. De jury (bestaande uit vijf contentprofessionals van vooraanstaande contentmarketingbureaus), was zeer lovend over de bedachte formats  en riep hen uit als winnaar.

Awareness verbeteren

Het team van Case Logic werkte uit hoe de awareness van Case Logic kon worden verbeterd en bedacht drie formats (Simplified Saturday, Winacties en Worst Case Scenario) én een community. Vervolgens hebben zij hun strategie en uitwerking gepitcht in het bijzijn van het bedrijf en een jurylid van Platform Contentmarketing. Het jurylid was erg onder de indruk van de aanpak en nomineerde Isi, Danique, Puck en Bram, samen met zes andere cases, voor de prijs. Uiteindelijk sleepte het team Case Logic de eerste prijs in de wacht. 

Nieuwsgierig naar het eindresultaat? Bekijk de presentatie ( pdf, 3.24 MB ).

Tweede prijs

De tweede prijs ging naar Jasmijn, Thijs, Ilja en Sade (team ‘Hortus Botanicus’) die een contentmarketingaanpak hebben bedacht om de awareness bij jongeren te vergroten en uiteindelijk meer jongeren naar de Hortus te trekken.

Theorie in de praktijk brengen

Voor de studenten is de minor een unieke manier om in aanraking te komen met het werkveld en de theorie in praktijk te brengen. Puck: "Wat een eer om deze studentenprijs te winnen! Wij hebben met zijn vieren ons uiterste best gedaan voor een mooie contentstrategie voor Case Logic en dat loont, maar het allerbelangrijkste is dat we ook onwijs veel lol hebben gehad."

Ook Irma Machielse, docent bij de opleiding Commerciële Economie is onder de indruk van het niveau van de studenten: "Het leuke van deze generatie is dat ze alles weten van social media en op de hoogte zijn van hypes. Ook merk ik dat studenten gemakkelijk zelf video’s opnemen en monteren, en het niet eng vinden om te vloggen."

Over de minor

Irma heeft in 2019 de minor 'Contentmarketing & Community Management' opgezet. De minor wordt samen met Nicolette de Vicq-Schoonus, Wouter Burgmeijer en Jorrit Kreukniet gegeven aan derdejaarsstudenten Commerciële Economie en Communicatie. Contentmarketing zit op het snijvlak van communicatie en marketing en is dus voor beide opleidingen relevant.

De minor duurt in totaal 10 weken en wordt drie keer per jaar aangeboden. Studenten leren tijdens deze minor alles over het vak contentmarketing en werken aan een case voor een echte opdrachtgever. Zo maken ze kennis met zowel strategie als productie én maken ze mooi portfoliomateriaal.

Over de Studentenprijs Contentmarketing

Platform Content Marketing en Hogeschool Leiden - waar sinds 2019 de minor 'Contentmarketing & Community Management' wordt gegeven aan derdejaarsstudenten - hebben deze prijs gezamenlijk in het leven geroepen. In 2020 vond de eerste uitreiking plaats. Het doel van deze prijs: de band tussen het bedrijfsleven en het hoger onderwijs versterken. Studenten maken kennis met het vak en werken aan een vraagstuk voor echte opdrachtgevers; bedrijven en bureaus komen in contact met jonge talenten én kunnen hun voordeel doen met de ideeën.

Nieuwe opdrachtgevers gezocht

Voor het studiejaar 2021/2022 is Hogeschool Leiden nog op zoek naar opdrachtgevers (B2C, B2B en non-profit). Interesse? Voor meer informatie kun je contact opnemen met Irma Machielse via [email protected]