TP-studenten pitchen productideeën gebaseerd op psychologische theorieën
15 juni 2021 - In jaar 2 kunnen studenten Toegepaste Psychologie (TP) kiezen voor het vak Ondernemen. Onderdeel hiervan is een pitch voor een zelfbedacht product. Vorige week presenteerden 30 studenten hun idee tijdens de pitch-wedstrijd in PLNT.
De winnaar werd Q-fit: een sportschool-app met influencers om 'Iedereen een beetje meer gezond maken'. Aan de wedstrijd deden 30 tweedejaarsstudenten Toegepaste Psychologie (TP) mee. Die presenteerden hun productideeën, ontwikkeld voor het keuzevak Ondernemen op basis van psychologische theorieën, aan ondernemers (dragons) uit het werkveld.
Tweede en derde plek
Als tweede eindigden de Jonge Beleggers, die met hun product aandacht vragen voor leren beleggen omdat de jonge generatie 'later nog nauwelijks pensioen ontvangt'. De derde plek was voor het idee 'Prachtig Praktisch', gericht op eerherstel van oud vakmanschap. De top drie krijgt bij de verdere ontwikkeling van de ideeën ondersteuning vanuit PLNT.
"Hier krijg je de kans om dat vuurtje in je aan te wakkeren!"
Deelnemer
Ondernemende houding
De opleiding vindt het belangrijk om de ondernemende houding van studenten te ontwikkelen omdat veel afgestudeerden zelfstandig aan de slag gaan. De studenten zelf waren enthousiast over de opzet van het vak. Zo zei een deelnemer: "Het voelt heel anders dan de andere vakken, we hadden veel creatieve vrijheid en weinig restricties vanuit de opdracht. Zo zijn we praktisch en theoretisch bezig."
Meer weten
Lees meer over de opleiding Toegepaste Psychologie van Hogeschool Leiden.