Het mediacentrum

Rapportages, projectplannen en subsidieaanvragen

Op deze pagina vindt u een overzicht van de rapportages van het lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs.

2021

  • Snikkers, S. (2021). Onderzoeksvoorstel ten behoeve van promotietraject aan de Rijksuniversiteit Groningen, faculteit Gedrags- en maatschappijwetenschappen. Goedgekeurd.  

2020

  • Stichting Vrije scholen Zuidwest Nederland & Mayo, A.Y. (2020). Ademend onderwijs: als onderwijsgemeenschap samen werken aan lessen waarin leerlingen actief en betrokken willen en kunnen deelnemen door een veranderende lesaanpak in een nieuwe roostereenheid van 70 minuten. Onderwijsinnovatie subsidieronde 2020-2021. Toegekend mei 2020.
  • Mayo, A.Y. (2020). Research Project Whole Teacher Development Programme. Grant Proposal Porticus Foundation. Toegekend augustus 2020.
  • Mayo, A.Y. (2020). Rapportage werkzaamheden lectoraat en leerkring. VO-platform vrijescholen, mei 2020.
  • Mayo. A.Y. (2020). Impuls2020 aanvraag Kenniscentrum POP. Regieorgaan SIA. Toegekend, oktober 2020. 
  • Prins, J. (2020). De waarde van academische werkplaatsen in Vrijescholen. Evaluatie Pilot Academische Werkplaatsen, PO besturen vrijeschoolonderwijs. 

2019

  • Boon, M., Ennen, E. & Mayo, A.Y. (2019). Het ‘merkbare’ in het vrijeschoolonderwijs ‘waarneembaar’. Een participatief actieonderzoek naar de subjectwordingsfunctie van het vrijeschoolonderwijs. Projectplan Academische Werkplaatsen PO vrijescholen. 
  • Ennen, E. (2019). Academische werkplaatsen in het vrijeschoolonderwijs. Projectplan PO Vrijescholen.
  • Kenniscentrum POP (2019). Terug en vooruit. Zelfevaluatie ten behoeve van de visitatie van het Kenniscentrum POP, november 2019.
  • Mayo, A.Y. (2019). Onderwijsbeeld najaar 2019: kwalitatief hoogwaardig ademend onderwijs in het Marecollege maart 2020. Rapportage onderzoeksbevindingen Traject Ademend Onderwijs, voor intern gebruik Marecollege Leiden (Prezi).
  • Mayo, A.Y. (2019). Een onderwijsbeeld van het Marecollege, zomer 2019. Rapportage onderzoeksbevindingen Traject Ademend Onderwijs, voor intern gebruik Marecollege Leiden.
  • Mayo, A.Y., (2019). Overzicht werkzaamheden lectoraat Waarde(n) van vrijeschoolonderwijs 2019. Verslag t.b.v. stakeholders van het lectoraat, december 2019.

2018

2017

  • Mayo, A.Y. (2017).  Overzicht werkzaamheden lectoraat Waarde(n) van vrijeschoolonderwijs juni 2016- juni 2017. Curatoriumbijeenkomst 7 juni 2017.
  • Meyere, A. De (2017). Vruchten van de vrijeschool of steinerpedogogie. Een verkennend onderzoek. Onderzoeksverslag t.b.v. de Vlaamse Federatie van Steinerscholen.
  • Projectgroep Alchemie (2017). Eindrapportage Alchemieproject. Hogeschool Leiden: Interne publicatie.

2016

  • Mayo, A.Y., (2016).  Overzicht werkzaamheden lectoraat Waarde(n) van vrijeschoolonderwijs 2016. Verslag t.b.v. stakeholders van het lectoraat, december 2016.  
  • Mayo, A.Y., (2016).  Stand van zaken lectoraat Waarde(n) van vrijeschoolonderwijs voor curatorium. Curatoriumbijeenkomst 31 mei 2016.
  • Honoursstudenten. (2016). Gouden professionaliteit. Leiden: Hogeschool Leiden.
  • Mayo, A.Y., Meyere, A. , & Snikkers, S. (2016). Psychisch welzijn van leerlingen in vrijeschool/Steineronderwijs. Interne verkenning m.b.t. onderzoekssamenwerking met Prof. M. Vansteenkiste.
  • Projectgroep Alchemie (2016). Voortgangsrapportage Alchemieproject, januari- september 2016. Hogeschool Leiden: Interne publicatie.

2015

  • Mayo, A. (2015). Overzicht werkzaamheden lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs 2015. Verslag t.b.v. stakeholders van het lectoraat, december 2015.
  • Mayo. A (2015). Stand van zaken lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs voor curatorium. Curatoriumbijeenkomst 6 oktober 2015.
  • Projectgroep Alchemie (2015). Voortgangsrapportage Alchemieproject, september-december 2015. Hogeschool Leiden: Interne publicatie.

2014

  • Mayo, A. (2014). Subsidieverantwoording lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs 2014. Verslag t.b.v. stakeholders van het lectoraat, december 2014.  
  • Mayo, A. (2014). Opzet onderzoeksprogramma lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs. Achtergronddocument t.b.v. curatoriumbijeenkomst, november 2014.