Rapportages, projectplannen en subsidieaanvragen
Op deze pagina vindt u een overzicht van de rapportages van het lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs.
2021
- Snikkers, S. (2021). Onderzoeksvoorstel ten behoeve van promotietraject aan de Rijksuniversiteit Groningen, faculteit Gedrags- en maatschappijwetenschappen. Goedgekeurd.
2020
- Stichting Vrije scholen Zuidwest Nederland & Mayo, A.Y. (2020). Ademend onderwijs: als onderwijsgemeenschap samen werken aan lessen waarin leerlingen actief en betrokken willen en kunnen deelnemen door een veranderende lesaanpak in een nieuwe roostereenheid van 70 minuten. Onderwijsinnovatie subsidieronde 2020-2021. Toegekend mei 2020.
- Mayo, A.Y. (2020). Research Project Whole Teacher Development Programme. Grant Proposal Porticus Foundation. Toegekend augustus 2020.
- Mayo, A.Y. (2020). Rapportage werkzaamheden lectoraat en leerkring. VO-platform vrijescholen, mei 2020.
- Mayo. A.Y. (2020). Impuls2020 aanvraag Kenniscentrum POP. Regieorgaan SIA. Toegekend, oktober 2020.
- Prins, J. (2020). De waarde van academische werkplaatsen in Vrijescholen. Evaluatie Pilot Academische Werkplaatsen, PO besturen vrijeschoolonderwijs.
2019
- Boon, M., Ennen, E. & Mayo, A.Y. (2019). Het ‘merkbare’ in het vrijeschoolonderwijs ‘waarneembaar’. Een participatief actieonderzoek naar de subjectwordingsfunctie van het vrijeschoolonderwijs. Projectplan Academische Werkplaatsen PO vrijescholen.
- Ennen, E. (2019). Academische werkplaatsen in het vrijeschoolonderwijs. Projectplan PO Vrijescholen.
- Kenniscentrum POP (2019). Terug en vooruit. Zelfevaluatie ten behoeve van de visitatie van het Kenniscentrum POP, november 2019.
- Mayo, A.Y. (2019). Onderwijsbeeld najaar 2019: kwalitatief hoogwaardig ademend onderwijs in het Marecollege maart 2020. Rapportage onderzoeksbevindingen Traject Ademend Onderwijs, voor intern gebruik Marecollege Leiden (Prezi).
- Mayo, A.Y. (2019). Een onderwijsbeeld van het Marecollege, zomer 2019. Rapportage onderzoeksbevindingen Traject Ademend Onderwijs, voor intern gebruik Marecollege Leiden.
- Mayo, A.Y., (2019). Overzicht werkzaamheden lectoraat Waarde(n) van vrijeschoolonderwijs 2019. Verslag t.b.v. stakeholders van het lectoraat, december 2019.
2018
- Mayo, A.Y. (2018). Terugblikken en vooruitdenken. Het lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs ( pdf, 1.55 MB ). Hogeschool Leiden.
2017
- Mayo, A.Y. (2017). Overzicht werkzaamheden lectoraat Waarde(n) van vrijeschoolonderwijs juni 2016- juni 2017. Curatoriumbijeenkomst 7 juni 2017.
- Meyere, A. De (2017). Vruchten van de vrijeschool of steinerpedogogie. Een verkennend onderzoek. Onderzoeksverslag t.b.v. de Vlaamse Federatie van Steinerscholen.
- Projectgroep Alchemie (2017). Eindrapportage Alchemieproject. Hogeschool Leiden: Interne publicatie.
2016
- Mayo, A.Y., (2016). Overzicht werkzaamheden lectoraat Waarde(n) van vrijeschoolonderwijs 2016. Verslag t.b.v. stakeholders van het lectoraat, december 2016.
- Mayo, A.Y., (2016). Stand van zaken lectoraat Waarde(n) van vrijeschoolonderwijs voor curatorium. Curatoriumbijeenkomst 31 mei 2016.
- Honoursstudenten. (2016). Gouden professionaliteit. Leiden: Hogeschool Leiden.
- Mayo, A.Y., Meyere, A. , & Snikkers, S. (2016). Psychisch welzijn van leerlingen in vrijeschool/Steineronderwijs. Interne verkenning m.b.t. onderzoekssamenwerking met Prof. M. Vansteenkiste.
- Projectgroep Alchemie (2016). Voortgangsrapportage Alchemieproject, januari- september 2016. Hogeschool Leiden: Interne publicatie.
2015
- Mayo, A. (2015). Overzicht werkzaamheden lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs 2015. Verslag t.b.v. stakeholders van het lectoraat, december 2015.
- Mayo. A (2015). Stand van zaken lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs voor curatorium. Curatoriumbijeenkomst 6 oktober 2015.
- Projectgroep Alchemie (2015). Voortgangsrapportage Alchemieproject, september-december 2015. Hogeschool Leiden: Interne publicatie.
2014
- Mayo, A. (2014). Subsidieverantwoording lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs 2014. Verslag t.b.v. stakeholders van het lectoraat, december 2014.
- Mayo, A. (2014). Opzet onderzoeksprogramma lectoraat Waarde(n) van Vrijeschoolonderwijs. Achtergronddocument t.b.v. curatoriumbijeenkomst, november 2014.