Studenten gaan richting de lessen

Onderwijs

Diverse lectoraten vormen de kern van het kenniscentrum Samen Redzaam. Zij staan voortdurend in verbinding met het onderwijs en leveren een actieve bijdrage aan de kennisontwikkeling van studenten en onderwijzend personeel.

Studenten

De lectoren zijn betrokken bij verschillende onderwijsmodules en minoren. Studenten en stagiaires zijn binnen de lectoraten van het kenniscentrum betrokken bij praktijkgericht onderzoek waarbij ook vaak het afstuderen wordt begeleid.

studenten aan het werk

"Ik dacht altijd dat onderzoek saai was, maar ik wist niet dat dit ook kon. Ik heb er super veel van geleerd. Ik werd in alles meegenomen, van de interviews tot het analyseren van de data".

Mehwish Butt, student Toegepaste Psychologie

Doordat studenten afstuderen met kennis van de nieuwste praktische toepassingen en wetenschappelijke inzichten, leveren zij een belangrijke bijdrage aan het  innoveren van de praktijk. Op deze manier worden innovaties extra verankerd in het beroepenveld. Door evaluaties is bekend dat studenten de inbreng van lectoren als (zeer) positief ervaren.

“Mede dankzij alle hulp, verantwoordelijkheid en vrijheid die mij geboden is door het lectoraat heb ik een geanimeerde voorlichting kunnen ontwikkelen voor Slachtofferhulp Nederland over LVB in de strafrechtsketen. Deze wordt nu gebruikt binnen Slachtofferhulp Nederland als voorlichtingsmateriaal.”

Cors van Zomeren, student Toegepaste Psychologie

Meer weten?

Ben jij student en wil je graag samenwerken of meer weten over de betrokken lectoraten bij het kenniscentrum? Neem dan met een van de lectoraten contact op om de mogelijkheden te bespreken. 

“Afstuderen bij het lectoraat heeft mij veel geholpen. De overlegmomenten met de lector zijn altijd verhelderend en gaven mij elke keer weer motivatie om verder te gaan met het onderzoek. […] Wat mij het meest heeft geholpen is het feit dat het onderzoek bijdraagt aan een groter geheel. Het is leuk om te zien dat er daadwerkelijk iets met je eigen onderzoek wordt gedaan, dat is goed voor de motivatie.”

Sam Thomlinson, student Sociaal Werk

“Ook van de interviewstijl van de lector heb ik veel geleerd. Gewoon zelf praten, de ander laten praten, zonder vragenlijstje, en dan van de buitenste laag naar de kern toewerken. Deze manier van onderzoeken was nieuw voor mij. Het heeft me niet alleen meer richting gegeven, ik ben onderzoeken ook echt leuk gaan vinden!”

Ivo Barend, student Toegepaste Psychologie