Verslag workshop 'De waarde van merkmanagementmodellen'
SWOCC - 10 juni 2022 - Piet Hein Coebergh gaf een workshop op basis van het vernieuwde boek 'Merkmanagement Modellen: de SWOCC selectie'. Over hoe je merkmanagementmodellen in de praktijk inzet, bijvoorbeeld t.b.v. merkpositionering en segmentering.
In het boek vind je modellen voor verschillende onderdelen van het iteratieve merkopbouwproces: van modellen over merkpositionering, merksegmentering en communicatie tot besturing en evaluatie. Lector van het lectoraat PR & Transparantie, Lector Piet Hein Coebergh, gebruikte deze onderwerpen als uitgangspunten voor een interactieve workshop aan begunstigers van SWOCC.
Modellen bieden ruimte voor discussie
Tijdens de workshop kwamen zowel kritische noten als fundamentele vragen over merkmanagementmodellen naar boven, zoals: welk model is geschikt in welke situatie? Hoe zit dat met nieuwe ontwikkelingen? Volgens Coebergh blijft de vraag altijd: "hoe bereik je mensen? Wie ben je als merk en wie wil je bereiken?" De lector benadrukt dat het oorspronkelijke principe van merkcommunicatie hetzelfde is gebleven, ondanks het veranderende landschap.
Lees het hele verslag van de workshop op de website swocc.nl.