Hogeschool Leiden

Eerste editie handboek De Communicatieprofessional

Wat betekent communicatie voor organisatiedilemma’s? Hoe kan communicatie organisaties sterker maken? Het boek De Communicatieprofessional biedt studenten en professionals handvatten om theorie en praktijk binnen het vakgebied te doorgronden.

“Het werk van communicatieprofessionals raakt alle grote maatschappelijke opgaven van deze tijd. Ook speelt interne en externe communicatie een centrale rol bij alle strategische vraagstukken. Communicatieprofessionals zijn dan ook meer dan ooit gewenst in de bestuurskamers.”

Ron van de Jagt, voorzitter Logeion

In het boek beschrijft auteur Piet Hein Coebergh het communicatievak vanuit drie perspectieven:

  1. Hoe communicatie organisaties en leidinggevenden sterker maakt.
  2. Het beroepenveld voor communicatieprofessionals aan de hand van beschrijvingen van tien verschillende beroepen.
  3. Hoe communicatieprofessionals betrokkenheid creëren door de dialoog met consumenten, burgers en medewerkers aan te gaan.

De Communicatieprofessional biedt studenten en professionals een brede kennisbasis waarmee ze in staat zijn om de hedendaagse en toekomstige uitdagingen in het communicatievak te lijf te gaan.

Meer informatie vind je op de website van Noordhoff Uitgevers