Overslaan en naar de inhoud gaan Overslaan en naar de footer gaan Overslaan en naar de navigatie gaan
Zoeken

Vind onderzoek waar je wat mee kan

46 resultaten
  • Lerend Transformeren (AFGEROND)

    Lerend Transformeren (AFGEROND)
    - (door)ontwikkelen, toetsen en delen van ondersteuningsaanbod voor het Nieuwe Werken. Dit ZonMW-gefinancierde project wil professionals en hun organisaties in het jeugddomein ondersteunen in het ontwikkelen van een nieuwe werkstijl gericht op de transformatie (het Nieuwe Werken).
    Lees meer over Lerend Transformeren (AFGEROND)
    Project
    foto van twee studentes die in verte aan komen lopen in de bibliotheek
  • Klimaatonderzoek in Duitsland (AFGEROND)

    Klimaatonderzoek in Duitsland (AFGEROND)
    Sinds 2014 deed Onderzoeksgroep Waarde(n)volle Zorg (voorheen het lectoraat Residentiële Jeugdzorg) in samenwerking met Evelyn Heynen, doorlopend onderzoek in de Jeugddetentie-inrichting JVA Iserlohn, Jeugddetentie-inrichting JVA Wuppertal-Ronsdorf en in de tbs-kliniek voor volwassenen SOTHA Gelsenkirchen.
    Lees meer over Klimaatonderzoek in Duitsland (AFGEROND)
    Project
    besneeuwde bergtoppen
  • Klimaatonderzoek in Australië (AFGEROND)

    Klimaatonderzoek in Australië (AFGEROND)
    Eind 2017 is het leef- en werkklimaatonderzoek uitgevoerd in twee jeugdgevangenissen (Youth Justice Centres) in Melbourne Australië. Dit onderzoek vond plaats op initiatief van de ‘Youth Justice Operations of the Victorian Department of Justice & Regulation’.
    Lees meer over Klimaatonderzoek in Australië (AFGEROND)
    Project
    besneeuwde bergtoppen
  • Klimaatonderzoek in Estland (AFGEROND)

    Klimaatonderzoek in Estland (AFGEROND)
    In samenwerking met de ‘Criminal Justice Department’ van het ministerie van Justitie in Estland heeft onderzoeksgroep Waarde(n)volle Zorg (voorheen het lectoraat Residentiële Jeugdzorg) een project opgezet, gericht op het leef- en werkklimaat in gevangenissen en Jeugdzorg-Plus instellingen in Estland.
    Lees meer over Klimaatonderzoek in Estland (AFGEROND)
    Project
    besneeuwde bergtoppen
  • Levensvaardigheden in het v(s)o

    Levensvaardigheden in het v(s)o
    Jongeren brengen een groot deel van hun tijd door op school, waar ze leren én leven. Het onderwijs heeft een belangrijke rol bij het stimuleren en uitbreiden van omgangsvormen en sociale en emotionele vaardigheden bij jongeren. Op school zijn naast leervaardigheden ook levensvaardigheden van belang. Lees hier alles over ons onderzoek en het lesprogramma Levensvaardigheden in het voortgezet (speciaal) onderwijs (v(s)o).
    Lees meer over Levensvaardigheden in het v(s)o
    Project
    groepje vrienden samen
  • Levensvaardigheden van studenten

    Levensvaardigheden van studenten
    Het project 'Levensvaardigheden voor studenten' is er om studenten te ondersteunen in het omgaan met dagelijkse taken en uitdagingen in het studentenleven en hiermee hun welzijn en studiesucces te vergroten. Ook het betrekken van ouders bij school kan betekenisvol zijn.
    Lees meer over Levensvaardigheden van studenten
    Project
    Studenten lopen met zijn twee door stad, over een loopbrug.
  • De spagaat in de forensische zorg (AFGEROND)

    De spagaat in de forensische zorg (AFGEROND)
    In het project De spagaat in de forensische zorg onderzoekt onderzoeksgroep Waarde(n)volle Zorg (voorheen het lectoraat Residentiële Jeugdzorg) veelvoorkomende dilemma’s uit de forensische beroepspraktijk.
    Lees meer over De spagaat in de forensische zorg (AFGEROND)
    Project
    klimmer die op besneeuwde helling naar boven klimt
  • Levensvaardigheden in het po

    Onderwijs
    Van jongs af aan leren kinderen. Zij leren steeds meer over wie zij zijn, wat ze willen, kunnen en hoe ze met anderen om willen en kunnen gaan. Hiervoor hebben zij levensvaardigheden nodig; vaardigheden die hen helpen om te gaan met uitdagingen in het dagelijks leven. Lees hier meer over ons onderzoek en aanbod levensvaardigheden voor het primair onderwijs (po).
    Lees meer over Levensvaardigheden in het po
    Project
    Vrijeschool pabo leerlingen doen opdracht met leerkracht erbij
  • Specialistisch jeugdwerk voor aanpak '2%' van jeugdcriminelen

    Veiligheid
    Om de '2%’ van de jeugdcriminaliteit beter aan te kunnen pakken, is een ander type jeugdwerker nodig dan doorgaans in het reguliere jongerenwerk wordt aangeboden. Jan Dirk de Jong, lector Aanpak Jeugdcriminaliteit bij Hogeschool Leiden, pleit voor specialistisch jeugdwerk: "Het moet een essentiële schakel gaan vormen voor deze 2% jongeren in de beginfase van hun delinquente carrière die anders in de zware criminaliteit dreigen te belanden of daarin verder doorgroeien."
    Lees meer over Specialistisch jeugdwerk voor aanpak '2%' van jeugdcriminelen
    Project
    illustratie bij onderzoeksgroep aanpak jeugdcriminaliteit, 2 jongensprofielen met pet
  • Verbondenheid (AFGEROND)

    Veiligheid
    Onderzoeksgroep Aanpak Jeugdcriminaliteit deed onderzoek naar de beleving van verbondenheid in de werkrelatie met professionals: gevoelens van gezien worden, erbij horen en ertoe doen (inclusie). In dit onderzoeksproject stond de vraag centraal in hoeverre deze beleving van inclusie van belang is voor jeugd uit de doelgroep van onze onderzoeksgroep, om te komen tot gedragsverandering en recidivevermindering.
    Lees meer over Verbondenheid (AFGEROND)
    Project
    illustratie jeugdbendes op straat