Hogeschool Leiden

Inschrijven/toelating Management in de Zorg Ad

Op deze pagina vind je informatie over de toelatingseisen en de aanmeldprocedure voor studiejaar 2024-2025

Toelatingseisen

Om deel te kunnen nemen aan de Associate degree Management in de Zorg moet je voldoen aan de volgende criteria:

  • je hebt minimaal een havo-diploma, vwo-diploma en/of mbo-opleiding niveau 4 in de zorg of dienstverlening afgerond;
  • je hebt een baan (minimaal op mbo4-niveau) van ten minste 20 uur per week in de zorg, welzijn of maatschappelijke dienstverlening;
  • je bent in de gelegenheid om op het werk opdrachten uit te voeren.

Toelatingsonderzoek 21+

Als je niet in het bezit bent van één van de vereiste diploma's en je bent bij aanvang van de studie 21 jaar of ouder, dan kun je een capaciteitenonderzoek aanvragen. Meer informatie hierover vind je op de pagina Toelatingsonderzoek 21+  van de afdeling Studentinschrijving.

Aanmelden

Heb jij interesse om te starten met de opleiding? Bekijk eerst of je voldoet aan bovenstaande toelatingseisen en doorloop vervolgens de volgende stappen:

  • meld je aan via ons online aanmeldingsformulier. Na ontvangst van je aanmelding nemen we contact met je op voor een telefonisch adviesgesprek.
  • vervolgens is het belangrijk om een verzoek tot inschrijving in te dienen via Studielink (vanaf 1 oktober tot uiterlijk 15 juni voor de start in september). Let er bij het indienen van je verzoek tot aanmelding op dat je kiest voor de juiste variant (Associate degree of Bachelor degree) en het juiste startmoment (februari- of septemberinstroom).
  • nadat je een verzoek tot inschrijving hebt gedaan in Studielink, wordt je gekoppeld aan het digitale intakeproces en ga je aan de slag met de intakedocumenten, waaronder de uitwerking van het intakeassessment. Meer informatie over het intakeproces vind je hieronder

De complete informatie over inschrijven bij Hogeschool Leiden vind je op de inschrijfpagina van Studentinschrijving.

Intakeproces

Het intakeproces bestaat uit het maken van een intakeassessment, het aanleveren van een aantal intakedocumenten (o.a. werkplekscan)en een intakegesprek.

Door middel van het intakeassessment toon je aan dat je over de competenties van het eerste jaar jaar beschikt. Bij een voldoende beoordeling van het volledige intakeproces krijg je dus feitelijk vrijstelling voor jaar 1 en kun je in één jaar de Associate degree Management in de Zorg behalen.

Na het telefonisch adviesgesprek en het indienen van een verzoek tot inschrijving in Studielink, word je gekoppeld aan het digitale intakeproces. Je kunt dan aan de slag met de intakedocumenten. Wacht hier niet mee. In het adviesgesprek hebben we een afspraak gemaakt voor het intakegesprek. Houd er rekening mee dat een week voor het intakegesprek de intakedocumenten (inclusief intakeassessment) af moeten zijn. In het intakegesprek worden je intakeassessment en intakedocumenten beoordeeld en bespreken we je werkplek en (individuele) opleidingsroute.

Kosten

De hoogte van het collegegeld voor bacheloropleidingen wordt jaarlijks vastgesteld. De actuele bedragen en informatie vind je op de pagina Collegegeld van de afdeling Studentinschrijving. Naast het collegegeld dienen er ook boeken aangeschaft te worden. Heb je vragen over de actuele kosten van de boekenlijst? Neem dan contact op met onze opleidingscoördinator.

Of stel je vraag via ons digitale formulier

Contact met de opleiding

Heb je vragen over de opleiding Management in de Zorg? Neem dan contact op met de opleidingscoördinator Milène Lochtenberg, T: +31 (0)71 518 87 38, E: [email protected].

Studenten zijn druk bezig

Associate degree Management in de Zorg | Veelgestelde vragen