Leraar basisonderwijs ringelingprijs

Dr. Cynthia Ringelingprijs

Sinds 2013 reikt Pabo Hogeschool Leiden de Dr. Cynthia Ringelingprijs uit aan:

  • Een student die gemiddeld minimaal een 7 op de cijferlijst heeft;
  • Belangeloos heeft bijgedragen aan community building op de Pabo;
  • Heeft klaargestaan voor medestudenten en voor docenten;
  • Een inspiratiebron is voor medestudenten;
  • In de LIO heeft laten zien Passend Onderwijs te kunnen bieden;
  • Leerlingen heeft 'empowered' (bewust maken van hun talenten en mogelijkheden).

Wijlen dr. Cynthia Ringeling, veelzijdig orthopedagoge, heeft tijdens haar leven onder andere de stichting 'Leri for Life' in Suriname opgericht. Deze stichting leidt moeders in de binnenlanden van Suriname op om op dorpsscholen Nederlandse les te geven aan de peuters, zodat de kinderen betere kansen hebben op school.

Prijswinnaars Cynthia Ringelingprijs

Linda Relijveld, prijswinnares 2019

Op de cijferlijst van Linda staan tien tienen. Hierdoor is ze op een dikke acht als gemiddeld cijfer uitgekomen. Daarnaast heeft ze tijdens haar opleiding altijd klaar gestaan voor haar medestudenten en voor docenten. Als taalcoach heeft ze veel studenten geholpen en als lid van de opleidingscommissie heeft ze veel bijgedragen aan het curriculum en de onderwijsorganisatie op de pabo. Eén semester hebben de studenten en docenten haar moeten missen, omdat zij de international course van de Deense pabopartner UCC Copenhagen ‘Myths and Fairytales’ volgde. Als leraar basisonderwijs heeft ze écht oog voor het individuele kind en gelooft ze in mooi onderwijs dat zij ook nog eens kan verwezenlijken.

Linda Relijveld, winnares Cynthia Ringelingprijs 2019

Jantine Brokking , prijswinnares 2018

Jantine neemt geen genoegen met een zesje en laat haar slechthorendheid geen belemmering vormen. Ze scoorde tijdens haar opleiding gemiddeld een 8 en haalde een 10 voor het thema 'Omgaan met verschillen' in jaar 3. Daarnaast scoorde ze nog vier keer een 9. 
 
In het kader van de minor ‘Internationalisering’ is Jantine tijdens de opleiding naar Jordanië gereisd en heeft zich daar ingezet voor de standaardisatie van de Jordaanse gebarentaal en heeft ze in het Holy Land Institute for the Deaf gewerkt met dove en slechthorende kinderen. Ze wordt door docenten geprezen om haar voorbeeldfunctie, doorzettingsvermogen en betrokkenheid: deze student kan bij elke leerling zijn of haar talent tot zijn recht laten komen.

Archief winnaars voorgaande jaren 

Nieuwsgierig naar de winnaars van voorgaande jaren? Bekijk het nieuwsarchief.