Kernwaarden Hogeschool Leiden

Studenten Commerciële Economie Hogeschool Leiden halen ruim 23.000 euro op voor goede doelen

Studenten Hogeschool Leiden

Met een creatief verkoopconcept zijn 30 studententeams erin geslaagd een groot bedrag op te halen voor het Ronald McDonald huis Leiden, Fight Cancer, Stichting Hulphond, Stichting Make a Wish en het Prinses Beatrix Spierfonds. Donderdag 6 november werd het totaalbedrag en het winnende team bekend gemaakt.

Voor het derde jaar op rij organiseerde de opleiding Commerciële Economie dit succesvolle Sales project in samenwerking met goede doelen. Ineke de Boer, docente Sales en Marketing en organisator van de Sales Competitie: "het is voor de studenten niet alleen leerzaam, maar ook inspirerend om voor deze doelen fondsen te werven. Ze worden zich bewust dat het om meer gaat dan alleen geld verdienen."

Art for life

Het winnende team was zo slim om zowel bij bedrijven als bij particulieren fondsen te werven. Bedrijven die wilden sponsoren kregen een mini-canvas cadeau met twee inspirerende teksten. Particulieren konden voor twee euro een lot kopen waarmee ze kans maakten op een gedoneerd schilderij van Franz Bodner ter waarde van €2100,-. "We wilden koste wat kost de waarde van het schilderij ophalen. En dat is gelukt!" zegt de beste verkoopster van alle 160 studenten, Karin Brandt.

Een huis voor een huis

Erg goed doordacht vond de jury het idee om het Ronald McDonald huis in miniatuur te maken. Bezoekers van de Gamma, die de materialen sponsorde, konden een stukje hout kopen, deze voorzien van een wens en aan het huis bevestigen. Inmiddels is het een heus speelhuisje voor de kleine bezoekers op de kinderafdeling van het LUMC.