Welkom op Hogeschool Leiden

Ervaren professionals kiezen voor docentschap

Opleiding investeert in versterking toonaangevende positie

Hogeschool Leiden is trots op de keuze die Edi Cohen, Corine Hoppenbrouwers en Edwin Santbergen hebben gemaakt om hun ervaring en deskundigheid vanaf dit studiejaar in te zetten voor de opleiding Communicatie aan Hogeschool Leiden. Deze opleiding is sinds 2015 met Fontys de meest gewaardeerde hbo-opleiding communicatie in Nederland.  De opleiding Communicatie van Hogeschool Leiden focust sinds enkele jaren op valorisatie: theorie die zich bewijst in de praktijk. Dit leidt inmiddels, naast een excellente waardering door studenten, ook tot een bovengemiddeld percentage werkzame alumni in vergelijking met andere gediplomeerden in HBO en WO.

Met ingang van het studiejaar 2015-2016 versterken drie uitzonderlijke communicatieprofessionals het docententeam van de opleiding communicatie Hogeschool Leiden:

  • Historicus Edi Cohen was sinds 2007  directeur van Citigate First Financial. Daarvoor was zij founding partner Gooseberry dat in 2007 door Citigate werd overgenomen.  Eerder was zij bijna twintig jaar journalist bij onder meer het Financiële Dagblad en FEM Magazine.
  • Bestuurskundige Corine Hoppenbrouwers was 18 jaar ondernemer en directeur van communicatiebureau Consonant. Eerder werkte zij als communicatiemanager en woordvoerder bij de Gemeente Rotterdam.
  • Bedrijfskundige en promovendus Edwin Santbergen werkte tien jaar bij het Corporate Communication Centre van de Rotterdam School of Management, internationaal vermaard in reputatiemanagement en alignment. Hij is gespecialiseerd in positionering, organisatieontwikkeling en organisatietransformatie.

Cohen,  Hoppenbrouwers en Santbergen gaan vooral het speerpunt PR van de opleiding communicatie in Leiden versterken. De andere twee speerpunten zijn Taligheid en Ondernemerschap. Tezamen TOP.

Over de opleiding Communicatie:

De opleiding Communicatie aan Hogeschool Leiden heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld als een van de toonaangevende beroepsopleidingen voor communicatie in Nederland. De opleiding werkt nauw samen met het beroepenveld en met een beroepenveldcommissie waarin eminente professionals actief meedenken over het curriculum. De opleiding investeert in de ontwikkeling en verspreiding van academische kennis voor communicatieprofessionals in Taligheid, Ondernemerschap en Public Relations (TOP). Met het lectoraat PR & Social Media van Hogeschool Leiden zijn inmiddels twee handboeken gerealiseerd  die het curriculum verdiepen.

Over Hogeschool Leiden:

Passie, oog voor talent en menselijke maat. Daar draait het om bij Hogeschool Leiden. Wij dagen studenten uit het beste uit zichzelf te halen en zich maximaal te ontwikkelen. Het is onze taak om onderwijs en onderzoek te verzorgen met maatschappelijke waarde. Wij stomen immers de helden klaar die onder andere gaan zorgen voor onze ouderen en kinderen. We zijn een betrokken hogeschool met sterke wortels in de Leidse regio. Hogeschool Leiden leidt talenten op die aan de slag gaan met jeugd, werken in de gezondheidszorg en onderzoek doen in de ‘life sciences’. Wij wortelen in het verleden, maar wij kijken naar de toekomst, want daar doen we het voor. Via het onderwijs en toegepast onderzoek, met onze studenten, medewerkers en alumni, zijn wij via vele duizenden draden verbonden met deze regio. Wij willen dat werkgevers zeggen: ‘je moet ze van Hogeschool Leiden hebben’.