MarComX 2022 - Links: Mark Heij van Maatwerk Online. Rechts: docent Harmen de Bruin

Over

Thema

Kennismaking met marketingcommunicatie tijdens seminar MarComX 2022

24 maart 2022 - Tijdens het jaarlijkse seminar MarComX maken eerstejaarsstudenten Commerciële Economie kennis met het vakgebied marketingcommunicatie.

Op donderdag 17 maart vertelden sprekers uit alle hoeken van het vakgebied over hun werk als marketeer, marketingmanager of brandmanager. Studenten volgden verschillende workshops over contentmarketing, campagnes, SEO en SEA, VR, influencers, PR en social media: allemaal specialisaties uit de gevarieerde wereld van marketingcommunicatie.

Harmen de Bruin - docent Commerciële Economie
Harmen de Bruin

Belevingswereld student

Hogeschool Leiden brengt het werkveld samen met de belevingswereld van de student. "Waarom we dit doen? De connectie met het werkveld zorgt ervoor dat de studenten kunnen zien hoe alles wat ze leren in de praktijk werkt. Ook prikkelt het de nieuwsgierigheid van onze studenten en helpt het ze te bepalen waar ze naartoe willen met hun studie en daarna", vertelt Harmen de Bruin, docent Commerciële Economie bij Hogeschool Leiden. 

Het seminar MarComX, is een mooi voorbeeld van hoe de opleiding het werkveld dichterbij de student brengt.

Brandmanager Mocro Maffia 

De dag werd afgetrapt door Margot Moscou, Brand- en Contentmanager bij RTL, die de studenten meenam in de campagnes voor de succesvolle Videolandserie Mocro Maffia. Een inspirerend verhaal dat liet zien hoe je een doelgroep aanspreekt, lid maakt en vasthoudt. Ook liet het zien hoe belangrijk de connectie met je community is en wat je met hun input allemaal kunt doen. 

Daarna woonden de studenten twee zelfgekozen workshops bij, passend bij hun interesses en gegeven door experts uit het vakgebied. De een was geïnteresseerd in PR, online marketing en onderzoek, de ander leerde liever hoe je een complete campagne bouwt of hoe je een goed reclameconcept bedenkt. Juist door veel variatie te bieden, waren de studenten gemotiveerd en betrokken bij de workshops. "We kijken terug op een succesvol event, vol inspiratie. Niet alleen de studenten waren positief, ook de gastsprekers waren lovend en komen graag nog eens terug", aldus Harmen. 

Meer weten

Lees meer over de opleiding Commerciële Economie van Hogeschool Leiden.