Winnend team Gouden Toeter: eerstejaars studenten Economie

En de Gouden Toeter gaat naar…

Uit 6 genomineerde groepen koos de vakjury de presentatie van Abercrombie & Fit(ch) als het winnende marketingcommunicatie-concept van het project.

Deze eerstejaarsstudenten van de opleiding Commerciële Economie wonnen de Gouden Toeter en ontvingen een certificaat en een diner-cheque. De publieksprijs was voor de studenten die de marketingcommunicatie voor het merk Shandy bedacht hadden.

Winnend team Gouden Toeter: eerstejaars studenten Economie

Aan de slag met een bekend merk

In dit project gingen eerstejaarsstudenten van de opleiding Commerciële Economie aan de slag met de marketingcommunicatie voor een product/merk. De groepen kozen zelf voor een bekend merk, waarvoor zij een marketingcommunicatieplan gingen schrijven. Tijdens de presentatie van de genomineerde groepen passeerden verschillende merken de revue: Shandy, Leidsch Dagblad, Healthy People, Coffee Company, Exota en Abercrombie & Fit(ch).

Creatieve uitingen

De opdracht van dit 9 weken durende project was om een creatief marketingcommunicatieconcept voor een bekend merk te bedenken en uit te werken. De uitwerkingen werden onder andere getoond in door de studenten zelf gemaakte commercials, filmpjes voor social media, tijdschrift advertenties en outdoor advertising. De creativiteit spatte ervan af!

Aansprekende marketingcommunicatiecampagnes

De presentatie van 6 genomineerde groepen vormde de afsluiting van een uitdagend en leerzaam project, waarbij de studenten op verschillende en eigen manieren hebben laten zien dat zij in staat zijn om - binnen een bepaalde tijd – aansprekende marketingcommunicatiecampagnes neer te zetten voor hun zelfgekozen merk.