Welkom op Hogeschool Leiden

Over

Thema

CE-seminar ‘Taste and Create’ brengt studenten in contact met beroepspraktijk

25 maart 2021 - Het aanreiken van vakinhoudelijke theorie aan studenten is nuttig, die theorie als docent verrijken met praktijkvoorbeelden is beter en experts uit het werkveld uitnodigen om deze voorbeelden toe te lichten is nog beter.

Afgelopen donderdag 18 maart vond het jaarlijkse CE-seminar plaats waarin al deze facetten aan bod kwamen. Het thema dit jaar was: ‘Taste and Create’. Het seminar, vaste prik bij het vak Marketingcommunicatie van de opleiding Commerciële Economie, belicht alle kanten van dit vakgebied en laat studenten kennismaken met de praktijk. 

Vanwege de coronamaatregelen vond het seminar online plaats, maar omdat de studenten het standaard beeld van een docent achter een laptop nu wel gezien hebben, had het seminar een meer professionele set-up. 

Foto seminar 'Taste and Create' van de opleiding Commerciële Economie

Verloop van het seminar

Een van de onderdelen van het seminar was een keynote speech over het bereiken van de lastige doelgroep ‘jongeren’. Oftewel: onze studenten. Hierna konden de studenten Commerciële Economie kiezen uit zeven workshops met de onderwerpen Social Media & PR, Voice search, VR, Content Marketing, Online Onderzoek, Influencer Marketing en Offline Activatie. Een gevarieerd programma met interessante onderwerpen en innovaties. 

Oud-student als gastdocent

Alumnus en Online Marketing Specialist Maryse Barnhoofd was tijdens een van deze workshops nu zelf de gastdocent voor de studenten: ‘Gastcolleges waren een van mijn favoriete onderdelen tijdens mijn studies en dit keer was ik zelf gastdocent in plaats van student. Onwijs leuk om als alumni onze expertises samen te voegen en een workshop te verzorgen’.

Kennis in de praktijk brengen

Maar wat doen onze studenten met al die kennis die ze tijdens ‘Taste and Create’ hebben opgedaan? Die passen ze direct toe in hun Marketingcommunicatieproject in blok 3. Hierin ontwikkelen zij zelf een campagne laten zij zien hoe de kennis uit het seminar terugkomt

‘Het was goed geregeld en het was een goede toevoeging aan het blok. Niet alleen handig om mee te nemen in het project, maar ook handig voor later; het geeft een duidelijk beeld welke kanten je op kan met marketingcommunicatie. Kortom, heel positief’.

Vera van Dulmen | Student